Hummus z ciecierzycy

Szybka, zdrowa i smaczna pasta idealna na kanapki oraz jako dodatek do imprezowych przekąsek.

Składniki

  • ciecierzyca, słoik/puszka ok 400 g
  • pasta tahini, 3 łyżki
  • czosnek, 1-2 ząbki (jak lubicie)
  • oliwa, 3 łyżki + 1 łyżka do polania na wierzch
  • woda, 3 łyżki
  • sok z połowy cytryny
  • sól i pieprz, po ok 0,5 łyżeczki
  • do posypania – ulubione dodatki np: czarnuszka, sezam, zatar, świeże zioła, słonecznik

Wykonanie

  1. Ciecierzycę odsączamy na sitku, przekładamy do miski.
  2. Następnie dodajemy pastę tahini, ząbek czosnku, sok z cytryny, 3 łyżki oliwy, 3 łyżki wody, sól, pieprz.
  3. Całość blendujemy ok 1-2 minut na jednolita masę.
  4. Gotowy hummus przekładamy do miseczki lub na talerz, polewamy go z wierzchu oliwą, posypujemy ulubionymi dodatkami.

Z czym jeść hummus?

Hummus na imprezę – smakuje świetnie do krakersów, świeżych warzyw pokrojonych w słupki, pieczywa chrupkiego czy wafli ryżowych.
Domowy hummus idealnie sprawdza się również jako pasta na kanapki.

 

Smacznego 😉

Będzie mi bardzo miło jeśli podzielicie się opinią na temat tego przepisu w komentarzu 😉


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.