Powidła śliwkowe, bez cukru

Najprostszy i najlepszy przepis na pyszne powidła śliwkowe, bez dodatku cukru, który wykorzystujemy w naszej rodzinie od dawien dawna.

Czas przygotowania: 2 dni
Porcja na 4 słoiki 300 ml

Składniki

  • śliwki węgierki, 2 kg (mocno dojrzałe!)
  • woda, 2 łyżki

Wykonanie

  1. Śliwki myjemy, osuszamy, przekrawamy na pół i wyjmujemy pestki.
  2. Przekładamy do szerokiego garnka (najlepiej z grubym, podwójnym dnem) i podlewamy wodą.
  3. Owoce smażymy na małym ogniu, pod przykryciem, często mieszając drewnianą łyżką, aby nie przywierały do dna i puściły soki, przez ok 30-40 min.
  4. Po tym czasie zdejmujemy pokrywkę i odparowujemy przez ok. 1,5-2 godzin, aż zgęstnieją.
  5. Zdejmujemy garnek z ognia, studzimy, przykrywamy i odstawiamy do następnego dnia.
  6. Drugiego dnia powidła podgrzewamy na maleńkim ogniu i smażymy, tym razem częściej mieszając bo będą gęstniały coraz bardziej, do czasu kiedy uzyskamy odpowiednią konsystencję (powidła są gotowe, gdy spadają płatami z łyżki).
    Jeśli jest taka potrzeba można doprawić je cukrem, ja jednak tego nigdy nie robię.
  7. Ciepłe powidła przekładamy do czystych, wyparzonych słoików, dobrze zakręcamy i pasteryzujemy.
    Blaszkę piekarnika wykładamy papierem do pieczenia i do zimnego urządzenia wstawiamy słoiki tak, aby nie stykały się ze sobą. Włączamy piekarnik na 120 st. C, góra – dół i od momentu osiągnięcia temperatury liczymy czas 20 minut. Po wyznaczonym czasie wyłączamy grzanie i zostawiamy słoiki na ok. 15 min. w zamkniętym piekarniku. Następnie uchylamy drzwiczki i zostawiamy do wystygnięcia.

Smacznego 🙂

Będzie mi bardzo miło jeśli podzielicie się opinią na temat tego przepisu w komentarzu 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.